مزایا و معایب لامپ های سی او بی COB

مزایا و معایب ال ای دی سی او بی

چیپ نوری سی او بی ویژگی ها ومزایای بسیاری دارد. که موجب شده این روز ها مشتریان بسیاری را به سوی خود جذب کند.

از جمله مزایای چیپ های سی او بی(COB) می توان به عمرطولانی (حدود 50 هزار ساعت)، مصرف  پایین انرژی، درعین حال تولید نورزیاد اشاره کرد. همانطور که گفته شد تولید نور زیاد یکی از ویژگی های مثبت چیپ های نوری پایه  سی او بی می باشد.

در عین حال این مهم یکی از ویژگی های منفی این چیپ های سی او بی ها نیز به شما می رود. نگاه مستقیم به این ال ای دی ها می تواند نور زدگی چشم را به همراه داشته باشد. یک راه حل پیشنهادی برای رفع این مشکل استفاده از پخش کننده های نور می باشد. پخش کننده نورهرچند مفید واقع می شود با این حال می تواند به میزان قابل توجهی موجب اصراف و هدر رفت نور گردد.

لازم به ذکر می باشد

لامپ های سی او بی به علت آنکه  نور را در مساحت بیشتری پخش می کنند باعث خیرگی کمترچشم نسبت به ال ای دی های سی او بی می گردد.

 

کاربردلامپ های سی او بی

همانطورکه گفته شد ال ای دی COB بعلت ویژگی هایی که دارد کاربردهای بسیاری نیز در زمینه های مختلف دارد. این ال ای دی ها اغلب برای ماژول هایی با پخش نور متمرکز به کار گرفته می شود. همچنین هنگامی که نوری با شدت بالا نیاز داریم استفاده از ال ای دی های COB بسیار معمول می باشد.

برای ایجاد نور موضعی مانند چراغ های ریلی نیز استفاده از ال ای دی های COB بهترین گزینه می باشد. از جمله کاربرد های ال ای دی COB می توان به تولید انواع چراغ های   مدرن دربخش خانگی، صنعتی و تجاری اشاره کرد. به طورمثال امروزه از این چیپ LED ها برای طراحی چراغ های فروشگاهی، ریلی، پروژکتور، چراغ های اتومبیل و … استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.